Russian court fines Radio Liberty $325,000 over Ukraine coverage

A Moscow court has fined United States-backed broadcaster Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) 20 million roubles ($325,214) for distributing allegedly “fake” content about Russia’s military operation in Ukraine, Russia’s Interfax news agency reports.

According to Interfax, the outlet refused to delete reports that included a tally of deaths among civilians and Russian service personnel “as well as extremist statements about Russians”. Russia has not provided military casualty figures since March.

RFE/RL, which also runs a news website, has been given a slew of fines in recent months and said in March that it was suspending operations in Russia after it was declared bankrupt and police pressure against its journalists intensified.